Dec 4, 2008

Bitturk.net - Bir Tracker'ın 1 Numara Oluşu


Vakti zamanında, torrent ile tanışmam p2p hakkında ek$i sözlük'te bir şeyler okurken başladı. Önceleri ares, P2M ve eMule ile paylaşımın doruklarına çıkmaya çalışır, 256/64 kbps limitsiz bağlantımız ile - ki bu o yılların imkân verdiği en hızlı internet bağlantı hızıdır- upload yapamadığımız için tökezlerdik. Sırf bu upload problemi yüzünden, ben torrent alemine hızlıca daldığım ilk günlerde keşfettiğim torrenturkey, revolutiontt gibi sitelerden defalarca atıldım. Her seferinde de yeni üyelik açmam sadece farklı bir nick belirtmemle mümkün olduğu için, yepyeni üyelikler aldım. Sonra bonus sistemi çıktı, revolutiontt'den gene atılıyordum ama, o dönemde keşfettiğim torrenturkey, bitturk ve doyanakadar ile aram oldukça iyiydi. Bilgisayarını 7/24 açık bırakan birisi olarak, seed'de tuttuğum dosyalardan, o dosyayı max. 6 kbps ile göndersem bile kazanamayacağım upload miktarları kazanmaya başladım. Üstelik bu bir bug değil, bir kıyaktı. Sonra doyanakadar kapandı, torrenturkey almancı sunumlar yapıp bizlerin indireceği bir şeyler bulamayacağımız bir döneme girdi ve bana da yalnız ve tek bitturk kaldı.

Bitturk'ün, telekom'un ve kendini bilmez ufak kârların peşinde koşan patronların ortaklığıyla .com olan uzantısının erişimi engelledi, ama boş durmayıp hemen .net ile kaldıkları yerden devam ettiler.

Nisan 2006 gibi, perezi ile mesajlaşmamızın sonucu olarak da ben bu siteye moderatör olarak atandım. O dönemde yaşadığım deneyim, 'internetteki sosyoloji' adı altındaki bir incelemeye taş çıkartır nitelikteydi diyebilirim. Her gün, boş vakitlerimde site kullanıcılarının yönetime yazdıkları mesajları, talepleri, raporları okur ve değerlendirir, aksatmadan da hepsine formal şekilde cevap yazardım. Yurtdışı bağlantısı olup, 20 Mbit'ini hasret kaldığı türküleri indirip dinlemek için kullanan ve kullandırmaya da hazır olan insanlar da tanıdım, 4 GB limitli bağlantısı ile evde oturup pazar akşamı film izlemek için Lord of the Rings Extended Cut indirmeye çalışan yurdum insanıyla da. Aralarında bağışta bulunup kredi alan da vardı, kendi bağlantısının sınırlarını zorlayıp en az 10 dosyaya netlimiter kullanmadan upload vereni de... Hepsinden öte, bir gün bana o kadar içten mesaj yazıp yardım isteyen bir kullanıcının, kural gereği yanlış da olsa (ki yardım etmesem siteden atılacaktı) kendi bonus puanlarımı yollayıp upload kredisi almasını ve sitede kalmasını sağlamıştım. Ben ve benim gibi pek çok insan, orada bulunarak, yabancı trackerlardaki "Turks never seeder" yani kaba tabirle "Türkler paylaşmaz" deyimine ve bize verilen 4/1 oranındaki internet hızına inat birbirimizle paylaştık durduk. Paylaştıkça da büyüdük, büyüdükçe de bir numara olduk.

İşte bu 'bir numara' olma olayına en güzel örnek, bitturk içinde kurulmuş olan Z0n3 grubuna ait, (dünyada sadece CODE ve PRODJi gibi grupların yaptığı BluRay'den avi formatındaki) filmlerin Torrentleech ya da RevolutionTT'de karşımıza çıkması, ve buradaki sunumların da nfo'sunda "Thanks to Bittuk.Net" şeklinde ifadelerin yer alması. Dosyaları gören yabancıların, yani zamanında "Turks never seeder" diyenlerin de altına "wow" "super rip" "bye bye done, wellcome z0n3" yazmaları değil midir?

Bitturk, işte böyle bir şey...

(Davetiye & Tavsiye talepleriniz için, comment kısmına mail adresinizi seve seve bırakabilirsiniz)

4 comments:

Tugay said...

Merhaba ben bitturke davetiye arıyorum sanırım yardımcı olabilirsiniz mail tgyblc@gmail.com sağol şimdiden

Mehmet said...

site kapandımı?? dün akşamdan beri ulaşılamıyor

Tiram said...

merhaba

sizden ricam bitturk icin davetiye gonderirmisiniz? mail adresim atadsa@hotmail.com

simdiden tesekkurler...

Anonymous said...

fatihballi79@hotmail.com adresine davetiye alabilir miyim mümkünse? Şimdiden teşekkürler.